Polan Axel kör fast i säsongens första slalomåk i Levi. Jobbigt för honom, ännu jobbigare blir det ju då de andra i laget kör svinbra. 1,3,5,10,,,topplag, helt enkelt. Han får satsa på nästa race, 14 dagar dit, lång tid. Går det dåligt vill man ta revansch direkt.

Läser om den 79-årige amerikanske författaren Philip Roth som nu säger sig ha skrivit sin sista bok.Hans senaste böcker har dessutom varit väldigt bra.

Jag är bara sextiotre och när ska jag lägga av? När lusten inte är lika stark? När det inte är roligt längre? Jag kanske är där redan. Det är fortfarande roligt men känns inte livsviktigt längre. Å andra sidan lockar det då Jh tjatar om att jag ska komma till Paris fotomånad, träffa förläggare. Det känns inte heller livsviktigt, men det känns viktigt. Allt känns fortfarande viktigt, men inte livsviktigt. En viss skillnad, en viktig skillnad, ja kanske livsviktig skillnad.

Annars slog mig tanken att jag tror aldrig jag har haft det bättre i livet?
Jag lever ett fantastiskt liv, det är lugnt och tryggt, jag gör vad jag vill, ekonomin haltar, men det går att få den att fungera också. Livet är en gåva helt enkelt.

Kommentarer

Populära inlägg