Städade mitt kök.  Ibland ligger det något över en som gör en långsamt vansinnig. Mitt kök är ett sådant. Jag är så jävla less på att diska och laga mat och städa att jag ibland skiter i köket. Det germig direkt psykiska problem. Vad jag än ska göra, så måste jag börja med att ha det hyfsat rent o i ordning.

Kolla på Joe Macnelleys blogg. Han skriver bra men ganska ointressant i mina ögon. Fin berättare dock. Att det ska vara så otroligt svårt att hitta något som är bra. Inom foto så kanske jag kan få ihop fem namn som jag tycker är bra, som berör mig,,,Bresson, Koudelka, Strömholm, Danny lyon, sedan är det nog slut, Don McCullin, hans Homecoming,,jag måste ha berättelserna, och det ska vara speciella berättelser.

En annan sak jag tänkt på är Input, att låta sig inspireras. Hur konstigt det än låter så känns det som om jag kommit till ett stadium i mitt liv där jag inte behöver mer intryck, snarare bara få vara ifred. Jag har så sjukt mycket redan att bearbeta så allt som läggs på i form av nya filmer, böcker osv, kostar mer än det ger,,,jag minns när Carl Johan dee Geer sa det, och jag inte trodde honom riktigt. Nu vet jag. En dag, med åldern, kommer man till det läget. Samtidigt går det inte att komma ifrån att inspiration är viktigt, ibland utifrån, ibland innifrån. Om två år kanske jag längtar efter inspiration utifrån,

Jag sitter som ett vrak, kräksjukt vrak, och kollar ut genom fönstret. Solen skiner och det är ju fan patetiskt att jag sitter här inne och glor ut,,,jag tröstar mig med att jag städat köket. Det var en riktigt bra handling, den kan leda till något annat.

Annars, bombningarna i Gaza gör mig sjuk. Jag har varit där några gånger. Jag förstår båda parterna, men någon gång måste det väl gå att komma till fred???

Kommentarer

Populära inlägg