Det gnölas o tjötas lite överallt över den mörka januari, för det är väl januari just nu? I alla fall: I love it.
Allt inspirerar mig. Varje morgon vaknar jag vid sex, kåt och jävlig. Tänker på hur skönt det skulle vara med ett rejält knull, sedan tänker jag på hur fan jag ska kunna ladda på som JP och AB utan att köra ihjäl mig vid 64 års ålder mot ett träd eller ngt sådant. Kan ju lika gärna bli rakt in i röven på en stabil ryska i WCbacken.

Det enda man vet är att det är lovely. Kallt, isigt, hårt, sköna drömbilder på vacker röv och snygga svängar. Vad kan en människa mer begära?

Min kläder stinker svett då jag kommer hem efter fem timmars jävligheter och en snabbmacka på Kastrullen. Himlen är grå, den är röd, en Aftonbladet ligger och luktar på ett bord. Centerchefen ska komma hem för att reda upp läget i partiet som håller på att kantra ner i skittunnan. Snacka om att inget kan intressera mig mindre. Må hon ramla ner och aldrig komma upp.

Jag säger bara: Det är lovely, himlen är röd eller grå. Det är skit samma. Det gäller att skapa, åka, köra, knulla, kyssas, sova, kliva upp,,,det är ingen hejd alltså.

Himlen är grå eller röd. Det gäller att vakna, kliva upp, komma ut, bli svettstinkande, bjuda ungdomarna på mat, vin, lyssna på Framtiden.

Det är härligt, jag stinker, jag stinker, liv svett, jag ser Moriyama, jag lever ännu mer, jag blir inspirerad. Jag lägger mig i sängen. jag tänker på sköna saker, törs inte skriva vad, för då blir man ju kölhalad, men ni vet alla vad det handlar om.

Januari är inte alls kallt, mörkt, eländigt. Det är bara fantasin det handlar om. Det är härligt. Jag har just fått en order om att leverera en tofsvippa till stan framöver. Bara den grejen är ju ljuvlig, eller hur?

En ny video om utställningen på Tate i London med Mory och Klein. Ser faktiskt skitbra ut.

Kommentarer

Populära inlägg