Det snackas ofta om invandringen till Sverige. Det finns dom som vill göra det till ett problem, ja till och med tror vissa idioter att arbetslösheten och Gud vet all annan skit, beror på dessa invandrare.

Jag menar, lite bildning tack. Spanien, Grekland, Italien, Frankrike osv, är det någon som på allvar kan tro att tex Spaniens nästan femtioprocentiga arbetslöshet bland ungdomar beror på invandrarna?

Nå, till något annat. I Grekland vet jag hur hänsynslöst grekerna har behandlat albanerna genom åren. De har haft dem att jobba överallt för skitlöner. Samma gäller i vårt land. Det finns massor med invandrare som jobbar under genomjävliga villkor. De gör ett kanonbra jobb men behandlas som slavar. Varför tar aldrig SD och andra fascister/rasister upp den grejen?

Idag var det ett grymt bra Uppdrag granskning. Folk från Kamerun blev totalblåsta av en skurk kallad Skogsnicke,en hänsynslös profitör, som helt enkelt lurade och blåste dessa arma människor på det mesta.

Jag hatar sådana typer, det handlar inte bara om pengar, det handlar mest om människosyn. Varje år händer något liknande med Thailändare som kommer hit och ska plocka bär. Varför finns det inget skydd för dom? Varför går det att blåsa dom hela tiden?

Jag blev så upprörd då jag såg hur dessa Kamerunska män satsat allt, inte fått något betalt, förlorat i princip allt. Liv, familj, hem, för en skurk kallad Skogsnicke ska tjäna feta stålar.

Se programmet och jag lovar att Ni blir lika förbannade och förtvivlade som jag blev/blir.

Kommentarer

  1. Jag blir också så heligt förbannad ... men känner också en vanmakt. Hur kan dessa människor som Skogsnicke överhuvudtaget bli sådana? Var har dom lärt sig att se på sina medmänniskor på det sättet ... som slavar i det här fallet. Vart man sig i världen vänder ... ser man bara elände. Vad ska man göööra?

    Revolution?

    Min son är gift med en flicka från Thailand och möts med mycket glåpord och hån och ondska ... för att inte tala om henne. Nu är de i Thailand, i hennes hemby (han har pappaledigt) , och han säger : Åh om man kunde flytta hit ... Men det är att gömma sig från livet som det är och flytta tillbaka till ... ja, jag vet inte till vad (det finns mycket elände där också) ... på gott och ont.

    Vi får skrika högt ... så länge ... och slåss för det vi tror på.

    SvaraRadera
  2. http://skogsnicke.se/
    Du som tycks se dig som expert på området kan kanske vilja läsa motpartens synsätt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg