JP bor med mig. Han är onelinersmästaren. En ung kille i slalomlandslaget. Fick åka en sväng med honom igår i sluschen och snöhögarna i WCupbacken. Shit pommesfritt. Dom där grabbarna och tjejerna på den nivån krossar bara. En slag bålgetingar som flyger fram över snön en decimeter över marken. Ohyggligt skickliga, men då man deppar över sin egen oförmåga brukar jag alltid tänka: det är deras jobb.

Sedan sitter JP och jag funderar över livet på kvällen. Det är fint med unga människor för de har ofta bra tankar, grejen är att komma till skott. Nu är det morgon och JP är och tränar. Jag ligger i sängen. Finns en anledning till att de blir så bra och andra mindre bra, om ni fattar.

Det är stiltje på bloggfronten. Alla bloggar jag läser går på halvfart, januari är en hård månad, en kall och fuktig månad. Det ljusnar snart. Jag mår bra. Jag vaknar med vissa bilder på hjärnan, väldigt intressanta bilder faktiskt. De håller mig igång.

JP, Jag och AB ska köra hårt i vår, sedan blir det sommar och ännu bättre. Lev väl.

Kommentarer

  1. han bor hos mig och du med ! haha kram på er raiders. Hälsa JP att han filmar dig lite med sin jätte mobil. Så det blir någon utveckling. Plus så kollar du när han filar så du lär dig...

    SvaraRadera
  2. Okej ab, men nu har jag lagat värsta grytan till jp så han lägger på sig lite vikt, snott ditt dyraste vin o satt upp snuskiga bilder i ditt sovrum på väggen så nu jan du aldrig komma hit med din fina flickvän mer. Jo, jag har sett jps mobil, behövs ett kärnkraftverk för att ladda den. Se till att träna nu, tycker du börjar flumma ut lite mycket, kram på dej. Nu ska jp o jag dricka vinet

    SvaraRadera
  3. HAHA, passa dig för vinet det kan vara direktörens... Bilder har väl ingen dött av, du plåtar ju riktigt bra så det ska nog inte vara något att skämmas över. Grytan hoppas jag är väl kryddad och att du diskar ordentligt efter dig, helst med svinto... Du kan passa på och kör ett var i bilen också, där vet man ju att det behövs. Ja ni lever livet mina filosofer, jag önskar att man kunde dela ett glas med er. Men inte flummar jag, det är analysering och preparering in i det sista. Hälsa lillen att han tar och vinner i helgen också, så det blir en liten peng till vårtouren. Kram

    SvaraRadera
  4. Jo, jag läste av numret på vinarn och gick ner på bolaget och köpte samma, dyrt som fan helt enkelt, men gott. JP är nu i toppform, ligger och läser ekonomiblaskor och vi har löst det elementära i livet. Han har aldrig mått bättre och är nu i toppform och vinner givetvis i helgen. Jag har förstått att påsken is the shit då det gäller sammankomster här uppe. Svinto är fixat och grytan blänker, men om något är odiskat och direktörn har åsikter kommer jag att skylla på JP, som skött diskmaskinen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg