Rektorn smsade, ville ses i Åttan klockan åtta00. Jag sa att kanske, vakna 0600, somnade om, vaknade 0900. Ja, förlåt Rektorn,men jag vet inte vad som skedde. Kanske var det vinet på Vinstugan och sedan tårtan på det.

Läser ofta om kvinnor och män som har barn. Vilket jävla gnällande det är om att ha barn. I princip bara jobbigt. Det ska inte vara så. Att vara två vuxna och ha ett barn och gnälla över att det är jobbigt är
inget annat än löjligt. Det är förbannat fjantig attityd. Skaffa en sköldpadda nästa gång så man slipper höra det oförskämda gnället.

Lars Werner dog. Det är många som dör nu. Gillar inte det riktigt. Vi snackade i förrgår om mening med livet osv, och det är väl som Skepparn sa, det är nu, just nu. Värt att beakta.

Om någon frågar mig vilken sak som är viktigast i mitt liv, förutom min hälsa, så blir det ett block med en penna. Det är viktigare än en kamera för texten kommunicerar bättre än bilden. Det går att vara exaktare med texten, eftersom den kan böjas hela tiden.

Fast då jag såg de här cykelbilderna jag la upp häromdagen fick jag en nytändning. Även då jag såg Moryiamas videos som Goro skickat till mig. Varför tänder jag till, jo för att det är liksom på allvar och det är genomfört på allvar.

Mitt problem nu, är att det jag gör och folk med liknande åsikter och arbeten gör, är att vi blir marginaliserade. På 70-80-talet var vi de som ledde utvecklingen. Nu går utvecklingen åt ett annat håll. Åt flamshållet, åt ett håll där ytan och flamset blir det viktiga.

Det är bara att vänta, fortsätta, ta sig själv och sitt arbete på allvar. Leva med att det ger inga pengar och att man inte arbetar för pengarnas skull utan för lusten och hoppet att betyda något.




Kommentarer

Populära inlägg