Snackade just med en polare som lever i en högpresterande värld. Idrottens värld. I den världen spelar den ingen större roll vem du är, för allt som mäts och vägs handlar om resultatet. Om du vinner eller ej.

Det är lite samma sak som frilanseriet, eller utställningslivet. Du konkurrerar och du lever på din personliga röst. Visst, de flesta lever på att vara hyggliga, lämna i tid och vara allmänt kompetenta. Det är skitbra, mycket bra på sitt sätt, men de blir aldrig en Robert Frank (Om ni fattar).

Det gäller att hitta kärleken till det man gör och till det man vill göra. Det måste ligga i botten i grytan. Hur det går med karriären eller pengarna är nästa steg.

Jag vandrade med kameran i Åre, var inne och tassade på Rockbergs domäner. Vilken luft det är i Åre. När jag gick den svårt halkiga vägen upp till Källvägen, såg jag över Åresjön och bara andades. Bara andades.

Det var fantastiskt. Sedan började jag tänka på broddar. Tror jag ska besöka Konsum i morgon och köpa ett par. Jag äger bara en kamera och det vore trist att gå i backen med den.

Kommentarer

Populära inlägg