En man på väg. Är det inte det vi är hela tiden i livet? På väg? Ibland hör man folk som snott en massa pengar, som säger att de ska flytta till en bergsby, gömma sig och leva i lugn och ro. Tror de verkligen på det själva? Att bara försvinna och sitta och vegetera?

Jag tror att sådan tänk bara är korkat. Jag tror på att deltaga på något vis, fast visst är det svårt.
Nu är det näthatet mot kvinnor, ja, egentligen mot alla som gör något. Men okej, kvinnorna då. Det yttrar sig helt på att man hädar deras kön. Det är liksom inriktningen, jävla fitta och tusen ggr värre grejer.

Den enda lösningen jag ser är att klippa det här med kommentatorsfunktionerna på vissa ställen. Det är helt enkelt så att det finns en massa jävla idioter som är helt korkade, helt enkelt. Och som tar ut sitt skit genom att hata på nätet. Det är tyvärr den enkla sanningen.

Att börja polisanmäla osv, snacka om jobb för en massa skit. Det kan man väl kanske göra med de grövsta grejerna, men på något vis tror jag det är svårt att sätta dit ngn för vad de skriver på nätet. Det duger ju inte bara med ipadress.

Nej, den stora sorgen är ju att det finns så många helt korkade människor. En annan grej är att jag tror att vissa av de här stackarna håller igång som fan på alla ställen de kommer åt.

Nåja, annars såg jag att de som startade Piratebay har blivit omskrivna i en ny bok och de lirarna är ju verkligen inte Guds bästa barn. Inte verkar de spotta på drogerna heller om man får tro recensenterna.


Kommentarer

Populära inlägg