Mycket blir sagt över några öl. Idag är det ett fint cykellopp i Italien. Min son kom hem efter tre dygns resande från Filippinerna. Han såg ut som man bör se ut efter en sådan tripp. Pigg, smal, brun och hungrig.

Själv undrar jag om inte en husbil är mitt ultimata hem? Läser om folk som varje vinter kör ner till Marocko och övervintrar. En vinter var jag själv på väg dit, till Essaouira, efter att ha läst en bra bok av Tomas Löfström. Jag vet inte vad jag blandade ihop, jag hamnade i alla fall i Tarifa på spanska sidan sundet och det var en fantastisk liten stad. Sedan blev det Cadis och slutligen en vinter i Portugal och Portimao och Faro. Verkliga toppställen. Helt ljuvliga ställen att tillbringa en vinter på.

Fick en förfrågan om jag skulle ha workshop i Grekland, men jag vet inte ännu hur programmet ser ut.

Jag ska först reda ut med Fotografiska, hur vi ska ha det, men det ser lovande ut just nu. Sedan göra lite kortresor, sedan till maj kommer allt att vara klart. Den 3-5 maj har jag ju workshop i Sthlm och jag kan kanske ta in en person till om det kniper, men då ska det vara någon som verkligen vill vara med, annars är det fullt på den workshopen.

Vad mer kan jag säga? Att man sitter liksom i ett väntande dike, resorna ska planeras, tiderna ska sättas, cykeln ska pumpas, skidorna slipas och våren anträdas. Är det inte en vacker känsla, så säg?


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg