Berlin 2013.
 
Inte en människa. Ta de här bilderna som en ram till en novell, en berättelse. Vad händer bakom dessa murar, denna ödslighet? Det är vad det handlar om. Hur man bygger en historia bakom ramarna.
 
http://www.jungjinlee.com/ är en intressant fotograf. Materialkänslan är ganska enorm, som målningar som håller på att falla isär. Jag fick tipset från Gabrielsson som i sin tur fått det från Alf Jagnell. Mycket intressant teknik, glider liksom ifrån fotografin ner i en mer pappersmasseorienterad yta. Jag har ju jobbat på pappersbruk och då jag ser känslan i bilderna så ser jag samma känsla som jag såg i papperstrågen på Ortvikens pappersbruk 1965.
 
Jag ligger på landet i en liten stuga. Min racer står lutad mot väggen utanför. Det är storm, det verkar aldrig ge sig. På tvn Borgen, jag i sängen med datorn. Det är världen i kubik. I morgon en ny dag med vilda vindar, några vedträn i kakelugnen och kanske en tur i kantvinden.
 

Populära inlägg