Det är en tidig morgon och vinden viner. Katten sitter och kollar i ett hål efter möss. Det blir nog torsk där.

Längtar efter den där frigörande värmen, den där värmen som gör en kreativ. Jag tänkte på det här med att alltid bära kameran med sig. Jag gör inte det längre och det beror på att jag inte hittar ngn kamera som är exakt som en del av mig själv. Jag får leta vidare.

Alla små kameror ryker på segt avtryck. Och de som är snabba nog blir lite för stora och så håller det på.

Vinden viner. Så är det bara. Egentligen skulle jag kunna lägga av med allt nu. Jag har gjort allt man kan begära i min bransch men om jag skulle lägga av så vill jag bo i ett land där det är varmt o fikavänligt elva månader per år. Att man kan sitta utomhus i solen nästan hela tiden.

Ja, ni fattar, kanske dags att ta livet på allvar igen?

Kommentarer

Populära inlägg