Sossarnas partikongress. Jag känner i alla fall att den inte riktigt känns okej, att hövdingarna försöker mygla sig fram, skriva luddiga formuleringar osv... nåja, det blir som det blir. Solen skiner idag igen.

Jag är inne i en period där jag får massor gjort, men inget känns som det blir gjort. Man kan jämföra det med att städa. Gick igenom alla mina analoga 24/30-printar. Där finns hela mina produktion. I värsta fall kan jag skanna kopior om jag behöver skriva ut större bilder. Det är bra att veta.

Jag delar in mitt arbete i före och efter det digitala. Det analoga finns på kopior i olika storlekar. Det kan som sagt i värsta fall skannas och köras upp. Jag tror aldrig att jag kommer att ställa mig mer i ett mörkrum även om det bara skulle ta en två veckor att printa upp 100 40/50 printar.

Det andra är det jag plåtat digitalt. Det blir helt okej, även om det inte blir som från negativ, men som jag har lärt mig att säga: Man får acceptera läget.

Jag sa att jag trodde april skulle bli den avgörande månaden. Det är månaden då skidåkningen och cyklingen möts, då sanden rinner på gatorna och alla planerna ska sys ihop. I maj är man redan på väg åt något annat håll. September/oktober är nästa stopp. Då samlar jag ihop, gör klart och sätter ny riktning. Det märkliga är också att mina barn fyller år i maj och oktober, den 19 i var sin månad. Det är ett tecken.

Nog om det. Nu har två fotografer på två dagar visat mig en kamera som ska vara skitbra. Jag tror dom men ingen  är lika bra som min GF1 så jag tänker inte ändra ett vinnande koncept.

Kommentarer

  1. GF 1an är som du säger en mycket bra kamera, GF2, GF3 och GF5 har inte varit samma trevliga kamera som GF1.

    Kameran är ett verktyg, som hammaren för snickaren, den måste fungera och den måste vara bra.

    Trevlig helg
    Jag som förkastade ditt bloggande har börjat blogga igen - snacka om att inte stå för det man säger.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg