På två dygn hinner man mycket. Ferrarin tog oss genom Sverige, 120 mil i sol, regn och vind. På västerbottens museum hade Britta Lundgren satt ihop mina bilder på ett fint sätt och sedan träffade jag en del gamla polare, tittade på Sune Jonssons orginalbilder. En fin känsla, efter det gled vi ner till Nordingrå, Höga kusten, Bönan och Häggvik, Mannaminne, konstcentrummet, som är Anders och Barbro Åbergs livsverk. Ett femtiotal byggnader, skapade med ömhet och kärlek. Hela byggden kring Häggvik vibrerade av en slags konstnärlighet på ett gott sätt.

Jag tittade i en bok som låg på Mannaminne. En bok om Anders Åberg, som växte upp i Klara och sedan flyttade upp till Ådalen. I boken stod det om projektet Bildcirkus. Jag var med där på ett hörn. Anders Åberg också och det var fint att få minnas den tiden. Jag hade nämligen glömt bort den själv.

Efter det återstod bara att åka hem.


Populära inlägg