Touren


Igår vann Froome etappen i bergen på ett fantastiskt sätt. Hans lag Sky gjorde en superb körning.Contador hängde inte med och det gör mig inget för han är en so skulle ha stängts av på livstid då han åkte dit på doping.

Nå Froome vann och fick sitta på podiet och förklara att han var till 100 procent idogas. Jag kan tycka att det kändes lite småtaskigt att ställa sådana frågor men i kommentatorsfälten i cykelsajter är många övertygade om att han är dopad. Jag tror dock att han är ren o är han inte det så blir jag grymt besviken.


Till något annat. Politiken. Att det rullar på så bra i Svedala beror till stor del på att medelklassen har det så bra, medan 55plussare, utlandsfödda, handikappade och andra med problem tar hela smällen. Ta bara skatteavdragen? Klart det gynnar dom som har bra lön.

Samma sak med arbetslösheten. Drabbar dem som har dålig utbildning, inte kan språket osv , trist men sant.

Det är kanske där man ska sätta in åtgärderna?

För mig finns det två politiska mål, boendet och sextimmarsdag. Vi måste få billiga bostäder och folk måste kunna leva på att jobba mindre. 

Nog om det! 

Kommentarer

Populära inlägg