De platta bilarna och deras förare.


Sitter med Sköna Damen på Grekisk krog på Bondegatan. Det är en satans trafik, mycket sportbilar i miljonklassen. 
    -Kolla, säger jag. En Ferrari, ganska schysst kärra.

  -  Gillar inte sådana där platta bilar, säger sköna Damen och stoppar in lite mer mat i den kurviga kroppen.

 -  Jag vet vilka dom är, fortsätter hon. De bor alla i Nacka och i morgon bitti kommer de på sina svindyra racercyklar iklädda elastabyxor och hjälmar i kevlar. Jag känner till typen, avslutar hon.

 - Fan, säger jag. Nu är du väl lite hård.

 - Hård, inte alls, fortsätter hon och kör upp sina Diorbrilor i håret. I och för sig köpte hon dom på en Statoilmack i Härnösand så äktheten är tveksam.

Inte alls hård, säger hon igen. Du ska se när dom kommer och bufflas på sina cyklar, som dårar och alla har fruar som ser ut som Filippa.

Hon lägger plötsligt huvudet på sned och gör en bäbisimitation av Filippa från Täby.
 - Åh fan, säger jag. Har dom sådana fruar, Lundesbergare liksom?
 -  Ja, säger hon jag vet. De äter ingenting, är skitmagra och supereffektiva.

Ytterligare en platt bil i miljonklassen passerar. Säger inget om det till Sköna Damen som nu låtit Statoilbrillorna falla ner över ögonen igen.
 -Du tror mig inte va, säger hon. Men, jag vet, så är det bara.

Populära inlägg