Ben vid en vedspis.

Vissa bilder är bättre än andra. Arbetsdagen går mot sitt slut. Jag avskyr att sitta en hel dag framför en dator. Ingen människa i världen kan må bra av sådant i längden. Tar en paus, hoppar ner i badkaret, då ringer Anders och frågar om jag ska fika på grannfiket,,,,Nej, säger jag, har precis fikat,,,Okej, säger han, men jag går it en sväng o kollar,,,jag tänker, Fan, ska överraska honom och hoppar upp ur badet, het som en kräfta, går ner på fiket och sitter och ryker i ett hörn som ett över hettat kärnkraftverk. Inte fan kommer han inte, han vek av åt ett annat håll innan han sikta backen upp till mig.

När jag kommer tillbaka är badvattnet kallt, sätter mig vid tröskverket och fortsätter och skriva ut. Vad bilden ovan har med det hela att göra fattar inte jag, troligtvis ingen annan heller, men hon har fina sockor,,,

Kommentarer

Populära inlägg