Jag vilar, satt på fick med Knut Koivisto, duktig fotograf som skriver blogg hos Fotografiska. Bredvid oss satt Charlie Drevstam och  bakom oss satt Karin Alfredson, också fotograf. Så kan det vara. Vi pratade om det fotografiska samtalet, behovet av att ses, träffas, umgås över bild, livets små glädjeämnen.

Det är viktigt att ses. Tänker på Tor Ivan Odulfs bok. Hur de träffs på fik och barer. Tidigare satt jag på ett annat fik och jobbade då två polare störtade in. Lägligt nog hade jag en våg med mig. Den ene vägde 99 kg, den andre 115. Båda blev lite bekymrade. Själv vägde jag 75 pannor. Det kändes okej och alla tog en bulle extra till fikat. Utom jag då, förstås, för jag är ju den ende av oss som har något att förlora på att gå upp i vikt.

Den här bilden, trodde aldrig jag någonsin skulle ta en sådan här bild. Ute i skogen, skuggor. Bra grejer.




Kommentarer

Populära inlägg