Utrustning

Igår körde jag 16/9format på gatan. Det blir som att plåta landskap. Idag körde jag vanlig 35mm glugg och Ricohn, no problem med folk. Jag tycker det är omöjligt att blanda brännvidder på gatan, typ 35 mm och sedan en zoom som låter dig hamna på kanske 200 mm. Det fungerar inte för mig, för krångligt, för många möjligheter, dessutom blir nästan aldrig telebilder bra. Så enkelt är det med det.

Tänker på Koudelka som nu kör digitalt mellanformat, Leica S2, o som redigerar sina bilder i kameran. Han sitter på kvällarna och plockar bort bilder genom att bläddra igenom på skärmen. Det fungerar det också.

Det är kul att vara på gatan igen, och svårt är det. Får jag ihop tre bra bilder på en månad får jag vara glad och ändå finns det folk som varje dag lägger upp sina nya bilder. De måste vara fantastiska fotografer, eller hur?

Populära inlägg