Brunflo, my love..


Brunflo, here I come,,drog iväg tidigt, bra körning, efter Brunflo stannade jag för att pissa och här började dagen på allvar. Drog åt handbromsen ( generalfel i minus 22) och det frös fast på tio sekunder. Ena bakhjulet låst, försökte backa och köra loss det. Omöjligt. Vad göra? Två mil tillbaka till Brunflo, satsar på att köra tillbaka med ena däcket i snösträngen, gick i femton km, sedan var det i trasor. Ur bilen , lyfta upp den, slänga på reserven, köra de sista fem km och hoppas att det däcket inte heller skulle ryka.

Hittade en verkstad i Brunflos utfart. Handbromsens backar hade gått sönder så jag hade aldrig kunnat backa loss det. Inget däck har de dock utan jag får köra tillbaka till Östersund för att hitta ett däck som passar. En tio mils extra körning och 2500 kr i diket.

På bilverkstaden tipsar mig däckskillen mig om att Brunflo har Sveriges bästa hamburgare, så jag kör dit, tar en burgare och garvar åt livet.

Nåja, sedan var resten en baggis, ....

Populära inlägg