Jills veranda


Kristian Gidlund på Jills veranda. Ett sådant program kan man inte värja sig emot. Det är bara att gråta. Vilken snubbe, vilken storhet. Han gjorde verkligen sitt korta liv till något som kom att beröra. Fruktansvärt starkt.

Jills veranda utspelar sig ju i sydstaterna, ett område som vi brukar kalla ganska konservativt, men jag är faktiskt lite knäckt över hur mycket jag tycker om i de här miljöerna. Hur folk pratar, sättet man tilltalar varandra i affären, landskapet, musiken .. ja, det tar faktiskt lite knäcken på mig hur mänskliga folk är trots sin sk konservatism. Värmen är stor mellan människorna. Det finns något som rör sig i luften.

Sedan kan man ju bli tokig på vapenhysterin osv, men i det hela stora så blir jag fan knäckt över värmen, närvaron, landskapet, musiken, jag skulle fan trivas med att bo där, köra stor bil, ha hatt,,,inget snack om saken.

Populära inlägg