En cykelaffär har öppet. Cyklarna är billigare än i Sverige. Det är tjurfäktning idag, sol o sombra. Att resa är att vända på alla stenar. Jag lever som jag vill. Var sätter man ribban? Hur högt sätter man den? Villkoren måste gå att förstå. Mat på bordet, en frisk kropp, kärlek o ett arbete som aldrig blir ett jobb.
Jag förstår hur Bresson kände det. Jag förstår också varför han la av. Varför fortsätta göra något man redan gjort tusen ggr, dessutom göra det mycket sämre hela tiden. Hans bästa bilder gjorde han trettio år före sina sista sämsta. Polarn åker Hardside 128 i Hemavan. Jag bantar mina levnadsomkostnader till under 12000 kr i månaden o då ingår, hyra, bil, F-skatt och övriga levnadsomkostnader. Det ger frihet. I Spanien hittar du lätt en lya på 75 kvm för 3500 kr månaden o maten kostar  
mycket mindre. Lev väl. 

Populära inlägg