Bäst jag skriver några rader så Ni inte tror jag somnat in. Ser att JH Engström o co gjort en schysst video på U-tube med Parisbilderna. Bra drag i låten. Att Sl ska snabba upp buss nr 4 genom att inte stanna på så många stationer. Är det någon som hänger med? Bussar ska väl stanna o plocka upp folk?

Att det inte är så varmt som jag vill. Att jag fick en tjock, dyr Brassaibok igår, fransk text. Märkligt att se hur dåliga kopior han gjorde i jämförelse med dagens moderna teknik. Idag kan vem som helst göra toppprintar i photoshop, enda problemet är att Brassais bilder äger känslan. Grymt fin känsla.

Att jag såg filmen " Mig äger ingen" och med min klassbakgrund var den väldigt stark, sorglig, och det slog mig också, hur tomt ett liv kan vara och hur bra jag lever. Såg sedan Återträffen. Tjugo minuter, sedan la jag av. Jag fattar mig helt enkelt inte på Anna Odell. Hon är bara en sådan där människa som man tröttnar på efter tio minuter. En som man helst undviker om man vill överleva själv. Hemskt och säga. Filmen jämförs med den där danska filmen, som var grymt bra. Den danska filmen hade ju ett lyft i sig ända till slutet då talet hålls och hela familjelyckan slås i spillror. Återfesten havererar ju direkt, från sekund ett blir man irriterad och trött på hela skiten.

Nog om det.

Populära inlägg