Vad gäller?

Läste Arne Dahls senaste deckare. Han är grymt politiserad. Att läsa Arne Dahldeckare är att läsa vänsterpolitik. Mycket bra. Annars är jag ganska trött över det mesta idag, framförallt över att alla har så många invändningar mot allt, men aldrig har något att föreslå. Jag tycker det är svårt då folk dissar allt, men inte har någon uppfattning om vad som de gillar och vad de vill ha istället.

Vad drömmer du om? Vilken är din viktigaste dröm om ditt liv? Är du i närheten av den? En viktig fråga. Fungerar demokratin? Gör den det? Följ lagen, säger man om allt som man inte vill lägga sig i, men följs lagen?

Eller rättare sagt? Hur fan är lagen skriven då man kan smita från det mesta med rejäla inkomster. Man kan liksom köpa sig fri, eller så är lagen så konstruerad att den som inte har råd alltid torskar medan
den som har mycket alltid har råd att få till en hyfsad lösning. Ett enkelt bevis på det är att om jag vill stämma någon för bildstöld så kan jag inte göra det för jag kommer aldrig att ha råd med advokat osv,,enkel matematik.

I morgon är det workshop i tre dagar. Det blir nog bra. Mina workshopelever brukar vara väldigt duktiga. Så kan det också vara.



Populära inlägg