days gone bye...















Jag skulle kunna skriva om det manliga raseriet, men avstår. Läser om småtjejerna som blir omskurna, blir av med blygdläpparna och klittan. Vad fan är det för medeltid? Sätt dit föräldrarna. Sätt dom på kåken. Någon måste betala för den Medeltidsskiten. Det gäller de omskurna pojkarna också. Lägg bara ner sådant.
Det rullar på. Det är ju rent löjligt väder. Kreativiteten blir ju noll då det är vinter på sommaren. Helt värdelöst. Idag kommer vår cykelfilm. Det blir kul att få se den. Touren startar snart också. Jag vet inte vem jag håller på? Inte Contador, gammal knarkare, inte på hans lag heller, leds av en annan knarkare. Nibali verkar inte i form och stackars Kiessakoff är sjuk och eländig och det är nog dags att lägga av. Någon ny lirare. Cataldo gillar jag i Sky. Cyklar snyggt, så snyggt.

Igår då jag var ute på Sörmlandsvägarna i kylan, benvärmare och värsta mössan, hade jag en fin tur. Kossorna stod på ängen och jag spelade John Holm i lurarna. Vackert, vackert, en sådan fin sångare.

Ekonomin är bra, hälsan också, ska börja käka mycket broccoli för det är bra  mot allt. Ibland blir man så jävla förbannad på tv. Det lanseras ju en ny typ av broccoli, superbroccolin. Tror ni att den är naturlig, givetvis en sk genmanipulerad skit, av samma bolag som sysslat med att genmanipulera utsädet för bönderna. Stå emot sådan skit, säger jag bara. När det kom inslag på tvnyheterna om broccolin så liksom påpekar man inte att det är genmanipulerat. Konstig attityd.

Livets beståndsdelar just nu? Jag skriver på en bok som heter Hugo, the killer. Han förför bara kvinnor från sidan ett. Det blir säkert en skitbok,men det kan vara kul att skriva den. Jag läser annars Richard Fords Kanada, han är en bra författare, men precis som i andra böcker jag läst av honom så har han skrivdiarré. Hur jävla lång tid ska det ta att komma till the point? Han är som de flesta amerikanska författare, seg, seg och seg. Alla borde lära sig av Hemingway. Där är det laddning som gäller, eller Houellebeucq (min favo idag).

FotbollsVM ??? Brassarna verkar ju inte vara i form. Tyskarna är starka, man såg det i den senaste matchen, deras anfall har  väldig tyngd. De mal på och det vinner man matchen på. Däremot är det ofattbart att Svt kan köra dessa fullständigt meningslösa fotbollsstudior i timmar före och efter matcherna. Den där Nanne eller vad han  heter tillsammans med Hamrén skulle kunna bli julprogram. Herrgud, vilken vilket ordbajseri eller vilken ofattbar oförmåga att uttrycka sig. När jag hör Hamrén snacka förstår man att inte taktiken går fram. Karln kan ju inte snacka och sedan den andra då, som man kan väcka mitt i natten och hans snackar i fyra timmar om hur en fotboll ser ut.

Jag lyssnar återigen på John Holm, vilken vacker röst, vilken smärta. Ingen fotbollsmatch i världen kan bli bättre än hans poesi.

Själv mår jag bra, snyggare än vanligt, vilket givetvis inte säger något, men Bianchin är putsad, solen på ingång och spriten har uppdrucken för den här sommaren. Nu återstår bara kärlek, kejdeolja och  små under i form av text och bild, salve.

Populära inlägg