Om att bli pensionär...

Om att bli pensionär? Det blir jag om en och en halv timme. Funderar jag på det? En sådan fråga skulle Strömholm kunna säga. Han fyllde själv år för några dagar sedan. Född 1918, jag 1949, två lejon som jag fattar det?
I alla fall skålade man för Christer nere hos Håkan Elofson i hans tisdagsbar i Skåne och i går fyllde väl Elofson år och i morgon jag.
En jävla röra helt enkelt.

Utanför faller natten ner över tältet och racern och katten kommer in lätt haltande. Jag går ut och tvättar bilen i natten. Spolar på taket till huset med slangen. Det gjorde jag alltid i Grekland, spolade vatten på taket till natten. Det drog ut värmen ur huset.

Jag blir pensionär i morgon. Jag få börja hålla koll på rabatterna, men jag ska också kolla in vad de gör i Gnesta. Det blir en bra dag i morgon, pensionärsdagen.

Bilden tog jag i Zimbabwe, på väg ner till Victoriafallen eller vad de nu hette dessa mäktiga vattenfall. Vi gjorde ett reportage i en by, så fattig och eländig och varm och het i eftermiddagssolen att den svenska sk värmen framstår som ett köldslag i jämförelse. Jag vet inte varför jag skriver det, kanske för att påpeka vikten av att vissa har det värre än oss och ingen hjälp får dom heller.

 

Populära inlägg