Sommar och vänner

Jag gick in och kollade på min blogg. Jag skriver ju inte alls just nu, men hade nästan 1200 personer på en dag. Då kände jag att jag måste tacka er alla som läser min blogg i ur och skur.

Det är en tid nu för mig som handlar om att sammanställa. Bland annat tänkte jag gå in i ett analogt mörkrum igen och göra en sjuttio fiberprintar i 30/40. En gång för alla. Det blir gamla bilder, en all the bestversion. Sedan ska jag fortsätta med det digitala, men jag känner ett stort behov av att göra en upplaga på sjuttio bilder på fiber. En hyllning till fotografiet, helt enkelt.

Det är sommar. Det är så mycket man ska göra. Det är cykeln och kanoten och jag älskar det, men det tar tid. Å andra sidan måste man göra val och de valen får man stå för.

Idag gled jag runt med min femhundra kronorskajak bland vassen och på öppen sjö. Det var helt stilla och man kunde höra klucket framme i fören.

Så kan det vara. Men, än en gång. Tack.

Populära inlägg