Om konsten att cykla

Om konsten att cykla. Polarn ska komma upp och häsla på och cykla lite. Jag tänkte han skulle få en ren cykeltröja så jag beställde en billig rackare, 150 spänn med påskyndad frakt, 90 bagare. Tröjan dyker liksom inte upp, då jag kollar var den är, så är den i Hongkong. Vad fan är det för skämt? Nog för att tröjan var billig men miljöförstörelsen är ju monumental. Skicka en tröja över hela världen och den snabba , påskyndade frakten, var typ 22 dagar.

En annan grej är ju lycra. I morse då jag drog ut på en liten meditationsrunda på Bianchin, skriker en Madame till: Oj, det där var snyggt och pekar upphetsat på mig.... ja,bara så Ni vet. Konsten är ju att köra nära de snygga fiken,,,lägg det på minnet.

Ja, det var dagens story om cykling,,,jo, en sak till. Efter att Madame pekat på mig så rundade jag hörnet och i nästa kvarter kom en mås in på buklandning och la en redig blaffa av det vi kallar bajs på mitt styre, men då tänkte jag så här: Vad hade Nibali gjort i det läget? Jag säger bara att jag gjorde som han skulle ha gjort...

Populära inlägg