En del små tankar

Idag blev det höst och jag tokförkyld. Först läser jag om stadens utveckling. Hur de stora städerna allt mer dominerar på bekostnad för landsbygden. Sedan läser jag att kvinnor i de stora städerna på alla plan går om männen. De tjänar bättre än sina kollegor, de är bättre utbildade och det kan jag se i Stockholm också. Alla unga kvinnor jag känner är rappare än männen. De har ordning på sitt liv, de jobbar på, de har fina möjligheter, medans de unga männen ofta försoffas i en datatillvaro.

Jag läser på, om invandringen och integration. Om Stockholm skulle ta emot lika många invandrare procentuellt som ett litet samhälle i Småland så skulle vi ta emot 17000 ena året och 14000 nästa osv,,Jag tror det skulle väcka ett jävla ramaskri. Var ska de bo? Stan fylls ju hela tiden på med folk
som inte hittar någonstans att bo. Om vi ska ha invandring, vilket vi givetvis ska ha, för det är en resurs för det lilla landet Sverige, så måste det nog finnas tydligare planer på hur det ska gå till. Att diskutera det har inget med rasism att göra, det är som att snacka om sjukvård, skola, äldreomsorg. Vi måste ha en bra plan.

Stad kontra landsbygd.Man kontra kvinna. Invandring och planering.

SD. Det är mycket snack nu om att man ska ta debatten. Vad är det man ska debattera då SDs alla lösningar handlar om att allt ska lösas över invandrarfrågan.Det måste gå att föra en debatt om SDs ämnen utan att snacka om att invandrarna ska kastas ut osv. De stora partierna borde ha lagt en annan plan. Presenterat hur man tänker med invandringen och framför allt integrationen, hur stödet ska se ut.Sedan kan man ju undra hur man väljer SD då de ofta inte ens duger till att fylla sina platser i kommunalfullmäktige.
Å andra sidan kan man ju leta sig blå efter ett alternativ till den borgerliga politiken som SD stött hela tiden. I princip kan man säga att SD varit med och stött den här skiten, den här delningen av landet, som borgarna genomfört. Sossarna och Moderaterna är ju dessutom i princip samma sak. Tyvärr, får man säga och det har inte stått riktigt tydligt för mig, förrän nu. Nu vet jag att sossarna är ett borgerligt parti. De kan ingå i alliansen. De hör hemma där.

Jag kan själv bli jävligt irriterad då jag går i stan och ser att nästan alla kommunala jobb utförs av polacker, ryssar osv, speciellt då man vet hur det fuskas med lönerna. Å andra sidan vet jag hur svårt det är att få en infödd svensk yngling att ta ett sådant jobb. Jag har försökt i flera vintrar att få unga starka män att jobba som snöskottare på taken. Hårt men väldigt välbetalt. Jag har själv skottat tak på vintern, skithäftigt jobb, men inte fan vill de unga män jag frågat ha ett sådant jobb. För tungt, för kallt, de fryser. Istället är det 90 procent andra generation svenska latinos som gör jobbet. Bra jobbat, så ska det gå till.

Läser om Irak/Iran/ Syrien...vilket totalt ras. De är ju snart nere på medeltiden och vilka krafter är det som kommer upp. Jag trodde på den arabiska våren. Nu känner man ju bara sorg, men jag läste om en flyktingförläggning dit folk kommer från helvetet i Syrien. Uppåt 100 000 pers i en flyktingförläggning som skapar ett nytt liv. Det såg ut som en liten stad med massor med affärer, snyggt skyltade. Det bevisar ju bara vad folk kan göra om de får chansen. Jag tänker på alla stackars människor som sitter på en invandrarförläggning och måste glo på skogen trots att de brinner av lust att göra något, tillföra de svenska samhället något. De är en fantastisk resurs men de behandlas som blommor som inte får vatten.

Ja, det blev höst och tankarna poppade upp.
För övrigt tackar jag för uppmärksamheten över mina upplagda bilder, på tre dygn strax under 6000 tittare. Tack. 

Bra länk om vardagsrasism.

Populära inlägg