Man minns sina bilder

Berlin. En morgon för kanske elva år sedan. Jag skulle gå till mitt labb på Prenzlauer allé, höll på att måla om i lokalen. Var ensam i lyan, ides inte försöka få igång duschen, för krångligt. Jag tog med mig hunden Nena, en upphittad Barcelonaschäfer och knata gatan upp mot labbet. Jag kan inte säga att jag gillade Berlin, gillade Barca mycket bättre. Kanske var det avsaknaden av hav, ja, det var nog det. Berlin är så förbannat instängt jämfört med Barca eller Marsielle. Och vintern, helt hopplös. Inte en skidbacke, jo, det fanns faktiskt en kulle.

Strömholm ville bo i Berlin. Det är en fin stad att cykla i och vill man förlägga sitt liv till ett cafe eller barer, syssla med konsten, är Berlin bra. Jag är mer för havet och bergen. Konsten skiter jag i. Även om jag älskar konst, litteratur, musik , så handlar det till stora delar för mig om att göra. Inte konsumera.

Berlin är bra, på sitt sätt. Jag sitter och funderar på om Stockholm är bra? Svår fråga? Här når man inte riktigt vattnet och bergen är mesiga(Flottsbro), men det är okej, som att befinna sig på en omväxlingsstation mellan två metropoler.

Nej, Barca är bäst. Hav och berg. Nära till havet, Ramblan rakt ner och bergen är bara pendeltåget rakt norrut, Massala. Bra grejer, som Åre. bättre än Åre och billigt vandrarhem. Där bodde jag med killar en gång som seglat Whitbreadrace. Det enda jag inte gillade var att det var kyckling till middag varje kväll, men man kan inte få allt.

Mr Wiggins vann tempot igår. Jag höll på honom. Den snubbe har klass, har kört bra i år. Heders.
Själv äter jag gurkmeja, sägs bota allt, kanske inte depression och kanske inte förkylning, men allt det andra som handlar om inflammationer.

Tycker ni inte att ni lär en en del av min blogg? Träning och filosofi? Inte dåligt och så lite konstsnack på det. Det är bokmässa. Fy fan, man får huvudvärk av att vara där och bokbranschen går skitdåligt. Här har jag en jävligt fin grej till Er. Bruce Gilden kollar på bilder. Det gör han bra.


Populära inlägg