Vad händer när man kommer hem? Det regnar och jag funderar på att ställa in racercykeln? Vi får se om solen kommer upp något mer? En annan sak jag funderar på den här branden i Högdalen där en man strök med, en romersk medborgare. Jag tycker det hänger många frågetecken i luften där och jag tycker polisens agerande är jävligt tamt. De kanske jobbar på men ibland, både i Malmö och i det här fallet, känns polisens attityd som om man inte riktigt vill ta i fallet. Att tiden bara ska passera och det ska lösa sig självt.

Det är något i luften? Jag kollar på fotosajter och funderar över det här med pojkar och flickor, eller män och kvinnor om ni så vill. Männen diskuterar teknik, politik, lite hårda bud. Det finns nästan ingen kvinna på de här fotosajterna jag kollat på idag som driver något. Det är inte alla män som gör det heller men uppdelningen är ofattbart mycket typ rosa kläder till flickorna och blått till pojkarna. Det känns enormt konservativt. Mamma bakar bullar och pappa mekar med bilen.Det kanske det är så det ser ut i fotosvängen som givetvis i sin tur är en reflektion av vad som sker i det vanliga livet. Anna Clarén gör familjen ur olika aspekter. Martin Bogren gör traktorer för pojkar. Jag säger inget om det, men det är märkligt tydligt att det som sitter i det sociala arvet det kommer vi inte ifrån.


Populära inlägg