Putande läppar



Snöstorm. Man är som en dykare bakom de gula googlesglaset. Jag tänker på Houellebecq, den specielle franske författare, som sa att anledningen till att vissa inte får sex beror på att de är fula.
Det är den ena grejen som puttrar i min hjärna bakom det gula glaset och innanför snöstormen. En andra grejen är de putande läpparna. När kvinnor ska lägga upp en ny profilbild på Fejsbook så kör de ofta med putande läppar. Även om de är femtio så putar de med lippsen.

Jag kör några varv i stormen. Blir bjuden på varm saft av snälla människor men verkligheten fortsätter att vara gul där bakom googlesen.

När jag kör ner för sista gången tänker jag på ordet och bilden. Att ord är så starkt, att några illa valda ord kan leda till att man blir strimlad på sajterna medan bilderna mest handlar om att det ska vara vackert. När de på tvnyheterna presenterar en bild till vädret heter det alltid att den är fantastisk och vacker när det bara är värsta skitbilden.

Sedan kör jag ett varv till, verkar meningslöst att åka hem och sitta o glo på Northug på tvn. En liten kille tränar slalom, om o om igen. Fint han har det och jag kommer att tänka på dessa putande läppar igen och kommentarerna från andra kvinnor då kvinnor lägger upp en ny profilbild. " Så vacker du är", låter det alltid. " Så vacker du är"...

Populära inlägg