Stöde

Kommer till stan från Åre, mitt i rusningen. Har kört i 8 timmar och sedan tar den sista biten från Solna till Söder en timme. Hur jävla sned blir man inte? Sedan går jag på Posten på morgonen. Mina bilder från Västerbottens museum har anlänt. Jag går till min sedvanliga postutlämning på Folkungagatan, ett ställe som drivs av en riktig jävla surputt, ständigt krånglig och ständig som om han hade fyrfaldigt magsår. En typ som inte ska ha ett servicejobb. Jag får inte ut mitt paket eftersom det står Micke Berg på paketet  och något annat på mitt leg. Att jag gått på den posten i tio år, att vi hejar på varandra på gatan, att de vet vad jag heter, att jag har sms att visa upp. Nej, de lämnar inte ut paketet.
Kort sagt: Jävla skithögar. Noll service.
Ja, sedan regnar det ju också. Vad fan åkte man hem för ?

Populära inlägg