Cycling, Vuelta Andalucia.












 Så började den då: Cykelsäsongen. Andalusien runt, Vuelta Andalucia. Bara namnet ger mig rysningar. Första etappen. En massa golvsyningar. Världens hårdaste sport och världens vackraste. Folk i Sverige fattar sig inte på cykel. På kontinenten är det enormt stort.

Mitt lag är Sky. Wiggins är en åkare jag gillar. Han kan allt och han lider. Froome är också fin, men Wiggins är min favo. Chavanell är en annan favorit. Nibali är underbar, men Contador och de andra fuskarna ger jag inte mycket för. Dom skulle ha en pump mellan benen.
I och för sig gillar jag Pantani bäst, hans sorgliga öde där han dog ensam på ett hotellrum fylld med skit i kroppen. Eller Fausto Copi som också blev ett vrak innan han dog.

Snart blir det bergsetapp och då kliver Kiryenka i Sky fram och börjar köra. Han har lungor som en elefant och det är kul att se hur folk runt omkring brukar blekna då han kommer fram för att köra en mil eller två uppför. Alla vet att nu blir det till att LIDA.

Nåja, lite bilder från förra året. I år ska jag plåta cykel, sova i bilen och köra runt.




Populära inlägg