Hur ser planen ut...

Livets underbara gåva. Tänkte på den idag. Hur man, som jag, låginkomsttagare, pensionär, kan få bo i den vackra delen av Sveriges vackraste stad, leva med en underskön kvinna, i ett samhälle som är någorlunda skonat från alla jävligheter.

Satt och lyssna på en polare som just kom från Kenya, som beskrev en korruption som vi inte ens kan tänka oss. Helt horribelt samhälle.
Och så kom jag att tänka på vår bostadsbubbla, om den spricker, var ska vi hämta resurserna ifrån. Alltför många lever ju på belånade pengar. Vi är ju ett av världens mest belånade länder. Det folk tror de äger, äger de icke.

Det kan stå oss dyrt, jävligt dyrt.

SD skiter jag blankt i, men på något vis är det ju glädjande att den har nya partiledaren i Kd frankt deklarerade några idiotsynpunkter och beskrev partiet som ett rejält högerparti. Fint, då är vi av med dom också. De kommer att falla som en sten ner i avgrunden med sin efterblivna politik.

Jaja, det fantastiska livet. Man måste resa, skapa sig en slag erfarenhet. Man kan läsa sig till mycket men det är det där på skinnet som man verkligen fattar, som gör något med en. Att läsa sig till saker och ting är som en bubbla, bekvämt, kostar inte på, kan lätt leda till att man blir en satans teoretiker och inget annat.

Idag då vi var ute och cykla hade jag champagne i benen. Inte mycket med en idag inte. Fick till och med stryk i bergsspurten. Det tål jag inte. Jag ska ju vara bergakungen så nu blir det till att äta bra, sova mycket, olja kedjan och stöta utav helvete i första backen i morgon. Om det inte går åker jag till landet och tjuvtränar.

Nog om det. Njut av solen, livet, kärleken, skönheten. Det står inte i motsats till problemen, men det fina jag radade upp finns där för att vi ska skapa kraft inom oss själva så vi kan ta itu med de olika fanskapen som besudlar vår vardag.

Populära inlägg