Klantat bort ..

Florens. Det var väl snart en månad sedan jag var där och nu kommer bilderna ikapp mig. Plötsligt kommer jag på att en massa bilder försvunnit. En massa bra bilder är borta. Bilder som jag inte kan hitta.

Skön känsla. Inte mycket att göra. Jag minns hur de såg ut och det får räcka med det. Annars känner jag mig som en trött idrottsman som kommit hem från ett träningsläger och borde vila i några dagar för att kroppen ska komma ikapp, men i det här landet med sitt väder så måste man ju vara aktiv då det går för snart kan det regna och snöa igen.

Satt med Krille på fiket och snackade om hur man ska gå vidare. Jag tror bara på det personliga och närvarande. Många älskar Sune Jonsson och det gör jag med, men man måste ju också förstå att den typen av bilder han tagit hör hemma i hans tid. Det är en ny tid nu och det måste tas bilder som beskriver vår tid och vår tids stämningar. Konkretare tänker jag inte bli, men Sartre sa något sant och det var att varje konstnär arbetar i sin tid.

Det är vad saken handlar om. I sin tid. I min tid. I vår tid.

Tänk på den Ni.

Populära inlägg