Vilodag






Det viktigaste är rörelsen. Omväxlingen. Det är viktigt i mitt skapande. Om jag lärt något av Strömholm är det att bo på olika ställen. Stockholm, Naxos, Åre, Noheden. Varje gång jag flyttar mig sker något med kreativiteten.

Det är inte dyrt att flytta sig. Jag brukade alltid hyra ut min lya då jag var borta. Plus minus noll i kostnad. Numera bor jag gratis hos folk.

Det är tiden som är det svåra. Man måste välja att satsa sin egen tid.

Ett svårt kapitel det där. Trygghet kontra frihet.

Vilodag i Girot. Vilodag för mig. Dvs arbeta inomhus, med bilderna, texterna, tankarna.

Jag cyklade i helgen. På gränsen till blåskatarr igen. För kallt, för vindigt, för svinigt väder. Men ändå, var det fint.

Jag måste ha en lidande själ. Eller en själ som vill lida.

Skogsbolagen verkar galna just nu i Södermanland. Vilka uttag de gör. Överallt huggs skogen ner i en omfattning jag aldrig sett förr.

Det blr ju utställning med workshoppolarna till helgen. De är duktiga. Det måste ses. Sedan kommer Kattjävel framåt helgen. Den måste ni också kolla i.

Det regnar. Tvättmaskinen går. Jag arbetar. Det kan komma något ur det hela. Jag lägger upp en plan för min framtid. Köper ramar för tjugotusen i år och sedan året efter för tjugo tusen och tillsammans med mina gamla ramar har jag då ca 120 ramar till en Retro. Då kan vi komma o snacka om att ställa ut.

Jag ska i alla fall vara med i Gnesta, sedan i Oskarshamn den 5,6 juni och på den här gerillautställningen på lördag.

Rock on, som vi säger.

Populära inlägg