Nya kameran


Nya kameran, Fuji 100s. Det är ju många som har den så alla vet att den är bra. Jag hade ju en Panasonic GX7 innan, men mina glasögon ville inte riktigt funka med dess sökare. På Fujin är det perfekt. Däremot gillar jag 20mmgluggen på Panasonicen bättre än det som är en trettiofemma på Fujin. Båda är bra med Panasonics 20 mm pankaka, är i princip oslagbart som objektiv.

Det som är roligt med Fujin är ju sökaren, lika bra som på en Leica, men jag började skratta åt mig själv då jag inte kunde få genomsiktssökaren svartvitt. Den visar ju verkligheten som den är och DÅ slog det mig, precis som det var med Leican. I trettiofem år plåtade jag bara svartvitt och såg allt i svartvitt i Leicans sökare, men nu inser jag att det jag såg faktiskt hade färg.

Märkligt, mycket märklig insikt.

Bilderna, rakt ur kameran, jpg, noll behandling.

Populära inlägg