Onsdag, lilla lördag

Regn. Bryr mig inte idag. Cyklade till landet från Vagnhärad igår på min mtb, snacka om storm och snacka om motvind, men skam den som ger sig. Sedan stod min fru där på landet med laddad gräsklippare så då fick överkroppen sig en omgång.

Medan Kommissarie Morse  löste mordproblem testade jag kameran. Dprewiew menade att jpgfilerna var så enormt bra att det knappt lönade sig att hålla på med raw, så då körde jag jpg, drog ner exponeringen ett halv steg, ökade skärpan i kameran ett snäpp och kontrasten ett halvt. Perfekt, bilderna sitter som smäck-

Tog in dom i silver efex bara för att lägga på lite korn. Silver efex är en farlig sak, alla verkar bli galna därinne och kör det hårdaste osv,,,jag kör alltid på neutral och sedan bara letar fram en film som pålägg, det går inte att trixa för mycket.

Nog om det, kanonkamera. Det enda jag retar mig på är alla dessa värdelösa kameraremmar som kommer till pocketkameror. Snacka om överdimensionerade saker. Ett skosnöre är tio ggr bättre än alla löjliga remmar som skickas med.

Nog om det med.

Snackar med vänner i Grekland. Alla snackar politik, ingen vet vad som sker, men alla tar det ganska lugnt. Ingen panik på sjön alltså och det som gäller är att resa till Grekland och köpa lite solstolar, lite ouzo och vara med i kampen.

Själv drar jag i augusti med hela släkten. Vi kommer att höja greklands Bnp med tre procent,,,

Frågade en polare som är i Altea vad han tyckte om det i jämförelse med Grekland. Knockoutvinst för Grekland. Det är två helt olika länder. Båda bra på sitt sätt, men helt olika. Portugal mitt i mellan och Italien anser jag vara hopplösheten själv.

Det snackas om bilar kontra cyklar. Det fattar väl vilken femåring som helst att bilarna i stan måste kastas ut. Den här idiotiska tunneln man bygger hade gett tre fullvärdiga, nya T-banelinjer. Haja själv. Vad hade funkat bäst.

Annars har vännerna varit o plåtat på raggarfester. En del bra bilder men det jag slås av och alltid har gjort är hur förbannat feta de är, hur mentalt efterblivna det ser ut att vara och hur fulla de är. Det är ju tragiskt att se människor så out of order på något vis. Inget fel på bilar eller intresset osv, men måste nästan alla se ut som om de käkat fyrtio hamburgare med remouladsås om dagen. Svenska folket behöver banta, skaffa sig lite fysik och inte se ut som valrossar innan de är fyrtio.

Nog om det också.

För att sammanfatta: Grekland löser sig. Res dit.
Fujifilm är en kanonkamera.
Regn är modellen om man vill börja käka antidepressivt.


Populära inlägg