Att ha eller inte ha...





Det här är vad Lensculture är de 50 mest lovande fotograferna idag.
Jag har inte kollat igenom alla, men hittade en svensk i alla fall. En svensk jag aldrig hört talats om.
Kolla själva.

Jag har tappat tron till nätet, kommer att koppla bort det allt mer. Så det blir allt mer sällan mellan bloggar framöver.

Cato Lein är bra. Kolla honom.

På tal om Grekland. Hur tror någon att grekerna kommer att få ordning på sitt samhälle? Snackade med en polare som just återvänt, som bor bitvis i Grekland. Han hyrde bil på största hyrbilsfirman på Naxos för två veckor sedan, 300 euro. Fick inte betala med kort, fick inget kvitto. Cash, rakt ner i fickan, ingen skatt till staten osv,,,grekerna får återgå till drachmer.
För sin egen skull, för sin egen stolthet osv..

EU faller, tro mig,

I Sverige tas kontanterna bort. När jag var och cykla, skulle fika, bulle och kaffe, så ville kvinnan bakom disken inte ta emot pengar. Det stod en skylt, vi tar ej emot kontanter.
Vad fan, är folk galna? Fattar man inte vad som sker om vi tar bort kontanterna? Vi blir ju helt i bankernas våld och hur ska man tex kunna ge en tiggare några spänn. Swischa....eller...?

Som sagt?

Det är inte mycket jag tror på längre och här blir det glesare mellan inläggen, mycket glesare.

Populära inlägg