Onsdag, en dag bland alla andra.





Dagen började inte bra och men blev bra. Min kära fru kollade sin pump på fystest. Allt var perfekt. Själv kan jag inte sova på nätterna för jag tänker på alla eventuella omplaneringar jag funderar på. Det värsta i livet är de obeslutade besluten.

I alla fall, skulle byta kassett på racern. Den passade inte. Datorn gick sönder. Gick till Skrapan med kedjeoljiga fingrar och köpte en Mac air, minsta modellen. Herregud, vilken maskin. Jag har kört Mac och Pc om vartannat i massor med år, men den här modellen klassar ju fan ut allt. Vilken maskin. Och vilket bra bildbehandlingsprogram. Man behöver inget annat än det som sitter i burken. Och det bästa. Maskinen var startklar att arbeta med direkt man startade den.

Mac, helt överlägset Pc.

Nog om det. Sedan gick jag till fiket, fick en ny workshopmedlem, som betalade casch och så var datorn betald en timme efter jag köpt den.
Funderar på att sälja bilen, den kostar ju minst 2500 kr i månaden, trots att jag kanske kör den tre ggr i månaden. Jag har den för skidåkningen och att hyra bil är omöjligt. Svindyrt. Funderar lite på en elcykel. Har ni testat en sådan? Dom är helt fantastiska. Sätter man sig på en sådan vill man knappt ha en cykel längre. Underbar uppfinning och de kostar ju inte ett skit att parkera eller tanka soppa och går lika snabbt som en bil ut till förorterna.

Jag sover dåligt och kroppen känns som jag rökt, som efter en festkväll. Har jag fortfarande kvar borrellia i kroppen?

Fotboll? Herre Gud, man blir ju ledsen. Det är bara att börja om med ett nytt lag, ny boss och pensionera Zlatan. Landslaget behöver ny energi, ny ledning och laganda. Dom ville mycket igår men inget ville sig. Tyckte synd om dom. Å andra sidan vet man ju nu att kollar man på en landskamp så kommer man att bli besviken. Lika bra att avstå.

Som sagt, mycket nu, mer kommer. Vi får se vad det blir.

Populära inlägg