Sun is on my side

Min fru har dunjacka på sig idag. Är det inte att ta i?
Bilden? Gärdet. Hon är plåtad i en blänkande plåt från bildtorken. Man var inovativ på den tiden. Jag tror jag träffade henne på stan och så bestämde vi för att ses och plåta på Gärdet.

Kolla in kepsen, baskern. Man var seriös artist.
Kameran, en gammal Nikon F hade jag köpt begagnat på Hornsgatan. Sedan kom jag att kleta den full med tejp för att den skulle bli tystare. Ett tag var tejpen blommig och  kameran såg ut som en stor bulle.

Ja, det var tider det också. Igår kom jag på att min Fuji 100s har blixt. Trodde inte den hade det. Jag har alltid kört med att det som finns får fungera. Bryr mig inte så mycket.

Igår träffade jag Anders P, fikade. Han var ute och drog runt med sin gamla Nikon Fm...ja, satan, han är nästan värre än mig.

Världen är full av petimetrar. I alla fall fotovärlden. Hur många som helst som vet och kan allt, men de flesta gör inte så mycket. Det är naturligt. Vem ids göra något?

Jag tittar på bilden igen. !969. Jag har en snygg, dyr jacka. Jag var snobb 1969. Jag har alltid varit vänster och jag har sysslat mycket med alternativa grejer, men jag har alltid haft min egen smak, men nog var jag lite snobb 1969.

Så var det med det.  

Populära inlägg