Det finns en sak jag inte förstår...

Det finns en sak jag inte förstår...jag kollade på den alldeles utmärkta serien 30 grader i januari, eller vad den heter? I alla fall. Det första jag slås av är hur förbannat hemskt reaktionära många människor är. Ta bara svensken som hittar en killtjej i Thailand och får äta så mycket skit då han kommer till svedala. Det är en sak, men det värsta är känslan att se Sverige på bild. Överallt, allt de visar på bild är så jäääääävla trist. I Thailand är det en riktig röra överallt men aldrig att  det ser trist ut.

Sedan ser jag en annan serie, svenskar som ger sig ut i världen, Afrika, Svalbard, Uruguay, Cypern och samma sak där. När ett svenskt par återvänder till Sverige så dör allt. Det är så extremt trist, allting.

Jag fattar inte varför? Är det klimatet? Min fru tror det. Att det är klimatet som gör att allt ser så förbannat trist ut. Det är helt dött.

Jag är ju svensk, men det är något jag inte fattar. Denna tristhet. Varifrån kommer det?

Solen skiner. För mig är Sverige vinter. Den svenska vintern är vårt främsta vapen. Sommrarna är ingenting. De är oftast helt usla, men den svenska vintern, med snö, kyla, skönhet, det är grejen.

Nog om det. Red ut detta med tristheten är ni snälla. Jag klarar inte det själv.

Populära inlägg