Hemma




Man ligger i sängen. Vad gör inte ont i kroppen?  Till och med tandvärk, men humöret är strålande. Ser att den där auktionen med Rockbilder gav 300 000 kr. Det var en ära att få medverka med två bilder och bra jobbat av Martin Bogren som råddat det mesta som jag fattar det hela.

Nu ska räkningar betalas, budget göras och livet organiseras innan det drar iväg  Söderut. Ser att JH o Co ska ha workshop med Petersen i sommar. Fem dagar i Värmland. Slå till på det om ni har stålarna och orken. Bra grabbar, stor kvalitet och säkert en bra kick i livet.

Om inte det passar så har jag en plats på min workshop i Grekland, 27-30 juni, bo i mitt hus, ungefär samma kick som att åka till Värmland, kan jag tänka, men säkert betydligt varmare och mindre mygg.

Det är kul att vi håller igång med våra workshops. Det är ett måste. Jag kollade pensionsbeskedet, är typ 8500 före skatt. Det går ju bara inte att pensionera sig. Hur fan skulle man då få ihop till fikat?

Det är konstigt med arbete. Det syns inte som om man gör något och ändå kommer det framåt. För mig är det så att skidåkningen och cyklingen tar liksom all energi. Att plåta eller skriva blir det aldrig tid för numera. Det gör jag mellan rycken, så att säga.

Nu när jag ska vila knäet några dagar blir det en öppning för att plåta. Då kommer lusten upp i kroppen, men skulle jag ha åkt skidor i tre timmar så har jag ingen lust att plåta. Jag är en sådan där typ som hela tiden måste bestämma vad som är viktigast för dagen. Okej, idag plåtar jag och så gör jag det. Idag cyklar jag och så gör jag det,,,osv..

Ibland brukar jag tänka att snart är jag så gammal att jag inte orkar cykla eller skida, men så träffar man polarn som är 75  och gör Vättern runt på 8 timmer eller polarn i skidbacken, som är 78 och kör hundra dagar per år. Ja, ni fattar, konsten ligger pyrt till. Å andra sidan har jag en utställning på 200 bilder som ligger klar under sängen. Det är bara att langa fram pengarna och ge mig den stora lokalen, så kör vi.

All the best, bojs and girls.

Populära inlägg