Äntligen vinst




En dörrpost är alltid ett bra fotograferingstillfälle. Man får en ram automatiskt. Hammarby, är verkligen ett sopigt fotbollslag. De har den största publiken, måste dra in massor med stålar och ändå får de aldrig ihop ett lag. Så har det alltid varit.

Sedan undrar jag varför man kallar det ett Söderlag? Hur många söderbor är det i Hammarby? Inte många. Hammarby har så länge jag levt varit ett lag som dels haft en slags kvarterskänsla, förr då Nacka och hans brorsa bodde på Katarina bangata, tex,  sedan har de kallats lirarnas lag. Men vem vill kalla Hammarby för kvarterslag eller lirarnas lag idag? Då måste man nog vara halvblind och icke läskunnig.

Inte för jag bryr mig, men det kom två Hammarbysupportrar och satte sig vid mitt bord då jag fika idag. De var ganska fulla,,,Sööööööder, sluddrade dom. Vad är det med Sööööööder, frågade jag.
Hammarbyyyyyyy, svarade dom.

Suck.

Livet går vidare. Jag tror Bajen spöa Gefle, i alla fall lät det så. Gävle, när fan hade de ett fotbollslag? Däremot har det ju haft fantastiska hockeylirare. Topp of the tops, helt enkelt. Gevalia på tröjorna och Heimo Klockare i buren.





Populära inlägg