Boys in the hoods




Boys in the hoods. Grabbarna på fiket. Det verkar som mina workshopelever ska ställa ut på Galleri Korn i november. Kul och fint och allt det där. Dom är mycket duktiga.

Själv funderade jag på hur mänga gånger jag ställt ut i Stockholm? Nordiska museet, Stockholms kulturhus 2 ggr, Stockholms stadsmuseum sex ggr, Kontrast två gånger, sedan ett antal smågallerier,  nobbade Fotografiska och nu verkar läget ganska låst för utställning i stan.

Tänkte på Strömholm, klev in på Moderna första gången då han var 68, Anders P drog sin stora på Fotografiska då han var 69/70. Det tar tid innan man får göra en stor utställning, Jag har själv några år på mig, är ju bara 67.

Tänk Strömholm, en eller två utställningar, innan han kom till Obscura som sextioåring, sedan Moderna 7 år senare. Det är inte många utställningar och efter det brakade det loss. Anders har ju ställt ut mycket, han har alltid gjort det. Jag ställde också ut mycket en period, under tjugo år, men nu är det lite lågsäsong. I fjol, på Västerbottens museum, med på Dunkers och Hasselblad och Sundsvalls museum och på Planket i Gnesta?? Eller var det året innan?

I alla fall, förr var utställningar ett sätt att försörja sig. Jag  höll igång som fan, sålde printar och ibland fick man betalt för att ställa ut. Min fru har sagt att jag ska inte försöka få folk att ställa ut mina bilder, utan bara vänta på ett erbjudande. Jag tror inte hon har riktig koll på hur det går till. Om man ska vänta på något så får man vänta. Mindepartementet är en lokal som lockar även om den är lite liten, var bättre förr då man hade dubbelt så stor yta, men det är ett projekt som lockar mig. Inte bara för jag växt upp på Skeppsholmen utan för att tanken med Mindepartementet känns så riktig. Det är där man borde dra igång en svensk fotofestival, med utomhusshow osv,,

Jaja, idag blir det lite värme, åker strax till Naxos, blir borta till hösten, oktober, men man kan ju alltid pröva de vita cykelbyxorna idag. De som gör att man ser ut som en spaggettiförsäljare enligt min fru.

Populära inlägg