Fotboll o Girot



Det blir mycket sport nu. Polarn gav mig nya cykelbyxor. Vita. Hur fan ska det sluta? Måste skaffa mig knallbruna ben, så kom igen i augusti.

Såg Girot. Vilket race, ofattbart. Då holländarn körde in i snön på bergstoppen och cykeln seglade fyra meter upp i luften, så visste man att man såg världens hårdaste sport. Inte blev det bättre då ryssen körde av vägen på väg ner från berget och jag trodde han var död, men han klarade sig.

Legkov, ryssen, man sett i massor av skidtävlingar är ju dopad. Trist som fan. Såg Real mot Atletico, men fotboll drabbar mig inte längre, tyvärr.

Ja, det blev en öl, hälsade på mina törstiga vänner på krogen. Det var en jävla massa snack om identitet, hen och hin och Gud vet allt. Jag gick hem igen, råkade slå upp Heberlein, läste hennes artikel om skolan och tyckte väl inte att det var något speciellt men folk går bananas. En kritiserade henne för vem hon gift sig med. Herre Gud, vem fan har med det att göra?


Nej, jag tror den här tonen på Fejan är farligare än rasism och annat man tycker illa om, för tonen kommer liksom från folk man vill tycka om eller tror sig tycka om. Jag år blunda hädanefter då jag öppnar fejan, bara lägga in mina grejer och dra därifrån.

Så kan det vara. Det här är en blogg om ingenting, egentligen. Det är fortfarande inte sommar, det är underligt, men så känner man ju varenda år vid den här tiden. Att det är underligt att det inte är sommar. Det är väl en del av Sverige, det här med att det inte är sommar.
















Populära inlägg