Sea Jet

Cornelius dansar samba med mig på gården. 36 grader läser jag på termometern. Jag dansar, kysser min dam, kysser henne igen. Hon går på Katarina bangata och har lurarna på sig. Städar. 
Jag tar några danssteg till hennes ljuva kropp. Bergen lockar, havet lockar. På båten satt den trötta pappan och barnen spelade ihjäl sig på nätet. SeaJet taxade in i Tinos, flöt in i Mykonos. På kajen stod två själar och pappan såg blek ut.Han följde med mig ut på däck, Seajet slog ett varv, vände aktern mot Mykonos väderkvarnar, full gas och rollsroycemotorerna gick igång. Ett skalv i plåten och vi var på väg igen. Paros, detta Paros, sedan rundningen av Paros, svart natt, svart natt kysser alla blöta läppar. Cornelius dansar samba. 36 grader i skuggan. Jag klev på en huggorm. Jag är stenhård och ormen fick skaffa nya gaddar om man säger så. 
Cornelius, snackar om de grå morgnarna. Vi taxade in i Naxos, Stelida, den trötta pappan vinkade adjö, jag kramade om min polare greken i hamnen, men vad fan, han säger Ciao till mig, en skäggig italienare, och strax efter får jag krama min grekiska vän. Varför ser alla ut som varandra nuförtiden? Nåja, en kram för mycket skadar inte.
Värmen är cool, den tar, jag är snygg, ser ut som en spaggetihandlare, säger min fru. När vi kör in i Chalki applåder fransmännen. En seger för sverige och mina vita cykelbyxor. Den trötta pappan är idag på Amorgos. Jag önskar lycka till.

Populära inlägg