Måndag


Måndag. Det är något speciellt. Igår började jag kolla igenom mina hårddiskar på gamla bilder, som jag kanske ska samsa med nya.

Paris 1969.
Jag hade dragit till Paris, liftade ner, för att göra modefotografkarriär. Jag fattade inte varifrån jag fått det, men troligtvis var det Silanos bilder som inspirerat. Första natten hamnade jag utanför Paris, trots att jag trodde jag var i Paris. En stor stad om man säger så. Jag trivdes aldrig i Paris, folk var skitjobbiga, dryga, överlägsna. Jag plåtade en del på gatan. Den här bilden på paret är en av de första jag tog.

Hammarbymarschen. Vissa säger att det är gulliga saker. Min åsikt är att det är långt ifrån gulligt, extremt aggressivt, massor av fulla människor, män givetvis, som inte tål ett skit och är beredda att börja bråka för vad som helst.

På tal om det, alltså. Måndag.

Populära inlägg