Det går upp och det går ner

Det går upp och det går ner. Har ju varit ur gängorna en vecka, flunsa eller förkylning, men det har taggat dåligt, men samtidigt känns det som om jag toppar formen Lite vila har inte gjort gubben ont. Mer taggad än någonsin.

Jag har fått en jävla lust att plåta och hålla på. Jag flyttade min 28 m sökare till min Fujifilm 100s, gillar verkligen att ha tre sökare, en ovanpå, baksidan och kamerans egen sökare. Känner ju mig fan helvild, snacka om inspirerad.

David Alan Harvey är verkligen guld, En riktig kåtbock som håller på, envisas, visar vad han gillar, skön snubbe. Inga filter liksom. Det är för mycket filter, man måste ta en risk och visa vad man tycker och tror på.

Måste nog gå över till färg. På något vis känns det som färg funkar bäst på blogg osv, men på väggen klipper svartvitt bäst. Får hitta på en kombo helt enkelt.

Så är det, den här bilden tog jag på inspiration. Om man söker så finner man, speciellt om man väntar in läget. De fyra fotograferna har utställning på Galleri Korn, de är bra grabbar, ska väl gå ner och kolla in vad det gjort .

Vi måste få med the young ones också. Petersen kan det, JH kan det, David Alan Harvey kan det,,,dags att göra en analys, hur får man med både de unga och de gamla.
Det måste vara ämnen som berör, sensuella, sexuella, politiska, personliga. Det måste vara fotografi från hjärtat och det måste vara ytterst personligt. Just det personliga är det viktigaste.

Den 1 mars har jag för övrigt bildvisning på CFF och  efter det drar jag till Naxos och lär inte bli synlig på de hör breddgraderna innan nästa val.

Populära inlägg