Ikea kommer



Johanna ringer: Ikea kommer,,,,jag hoppar ur sängen och kör ner till fiket på två minuter. Har någon jävla korvlåda till hyrbil som jag kör. Rena ryggdödaren, lutar nog att jag reggar på Volvon ändå för trettio lakan. Varenda bil som kostar runt 25-30 lakan på ön är ju sådana här korvlådor. Volvon är stor och mjuk med skinnsäten och packar hur mycket som helst. För samma pris som en korvlåda.

Därmed sagt att Ni måste erbjuda mig era tjänster, typ som Mentor eller Ni köper bilder eller böcker av mig. Workshop den 8-11 september på Naxos är en bra väntjänst. Då kan ni få åka i Volvon ett varv runt ön, dessutom.

Det finns två grejer på ön som retar mig otroligt. Miljön, hur fan man skitar ner, ingen sophantering, huvudet i sanden och sedan djurhållningen som är rent miserabel. De plågar ju verkligen livet ur djuren här, men det gäller ju i stort i hela medelhavsområdet.

I väntan på Ikea så hade jag en diskussion med brandmännen på stationen och de frågade vad jag tyckte Grekland skulle göra?  Sluta skylla på Merkel, sa jag. Hon administrerar bara vad ni själva klantat till. Gå ur EU, se till att visa världen vad ni kan och bygg upp ett nytt fungernde system med skatter, arbeten osv och sluta med all jävla svarthandel. Igår tankade jag, handlade på två ställen och överallt svarta pengar. Tänk tanken att komma  med Volvon till en mack och tanka för tusen spänn och gubben säger: cash...ja, men vad fan, kom igen. Eller gå på den stora computeraffären, köpa bläck för fem hundra spänn, langa upp kortet och kvinnan bakom disken kommer med bullshitten att kortmaskinen är sönder.

Grekland, underbara land, ta och väx upp. Det finns så mycket underbart här men om det här landet ska överleva måste det reformeras, radikaliseras på ett gott sätt.

Efter två timmar på fiket har ännu inte Ikea kommit, men jag hann ju skriva en blogg i alla fall.

Populära inlägg